15 Ağustos 2013 Perşembe

0-5 ay doktor kontrolleri

bi bebeğin ilk 6 ayı doktor kontrolünde geçiyor.. yazının devamında göreceğiniz karikatür bugün karşıma çıktı, ona gülüp ben de bizim doktor kontrollerimizi yazayım bari dedim :)

her ay mutlaka doktor kontrolüne gidiyoruz, boyumuz kilomuz ölçülüyor, minnoşun genel sağlığına bakılıyor.. arkasından da acemi anne bir ay boyunca listelediği soruları tek tek doktora soruyor, doktor amcamız da sabırla cevaplıyor. bunlar zaman zaman ciddi sorular olsa da tabi ki aralarında doktor amcamızın güldükleri de çıkabiliyor.

tabi yazmaya ara verince bu kontrolleri toplu bi şekilde özetleyeyim istedim.

ay             kilo     boy               aşı
doğum     3,750   51 cm      sanırım doğduğunda vurdular:)
1. ay         4,750   57 cm      1 aşı olduk
2. ay         5,900   61 cm      3 aşı olduk
3. ay         6,500   64 cm      rota virüs 1 olduk
4. ay         7,250   67 cm      2 aşı olduk
5. ay         8,000   72 cm      rota virüs 2 olduk

bizim boyumuz biraz uzun gidiyo. zaten gören 5 aylık olduğuna inanamıyo genelde can bebenin. şu an 9-12 aylık bebek kıyafetleri giyiyoruz mesela.. normalde 1 yaşındaki bebeklerin 75 cm olması beklenirmiş, biz 5. ayımızda 72 cm.yiz. hatta doktorun ölçtükten sonra bi an "acaba yanlış mı ölçtüm ya, 62 miydi" demesi bana baya komik geldi :)

aşılarımızı (rota virüs hariç) sağlık ocağında oluyoruz. genelde sadece iğne vurulurken ağlıyo, onun dışında sakin bizim kuzu. 2. aydaki 3 aşıdan sonra 3 gün banyo yaptırmadık. ateş yapabilir dediler, o da olmadı şükür. şimdilik aşı takvimimiz sorunsuz ilerliyo.

rota virüs aşısı zehirli ishal için yapılan, henüz sağlık bakanlığının aşı takviminde olan bi aşı değil. onu parayla yaptırıyoruz. zaten aşı da değil, ağız yoluyla verilen ilaç gibi. bi tane 2 dozluk bi tane de 3 dozluk olanı varmış, bizim doktor amcamız 2 dozluğu tavsiye etti ve onu yaptı.

bu arada doğduğumuzdan beri d vitamini (ilk 2 ay doktorumuzun yazdığı multitabsı, 2. aydan sonra sağlık ocağının verdiği deviti kullandık) ve 5. aydan itibaren de demir ilacı (sağlık ocağının verdiği vegaferon) kullanıyoruz.  bu demir mevzusu ince mevzu. doktor amcamız bize kilosu kadar damla kullanmamız gerektiğini söyledi, ama benim kafam karışık, çok da düzenli vermiyorum o yüzden. ilacın içindeki paraben zaten yıllardır tartışılıyo, kimi eser miktarda, sıkıntı olmaz, demir eksikliği daha büyük sıkıntı diyo, kimi de demir ölçümü yapılmadan ilaç verilmemeli diyo. ah şu internet... ve getirdiği kafa karışıklıkları... doktorumuza güveniyorum ama dediğim gibi demir ilacını aralıklı veriyorum. yarın bi ara kontrolümüz var (rota virüs 2yi yarın yaptırıcaz aslında) orada bu konuyu yeniden gündeme getireyim diyorum...

ve tabi ki rutin sorular.. sorular.. sorular... havuza sokalım mı, su verelim mi, öksürüyo mu, gözü niye kırmızı aklıma ilk anda gelenler... her ay gittiğimizdeki listeleri saklasaydım buraya yazar baya eğlenirdik aslında :) arkamda delil bırakmamak adına hepsini yok ettim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...