4 Kasım 2013 Pazartesi

bebeğe neler almalı?

geçen gün gerçekten uzuuuunn zamandır görüşmediğim bi arkadaşıma bi anda Can'ın fotosunu yolladım whatsapptan.. öylesi uzun zamandır görüşmüyoduk ki sanırım en son benim evleniyo olduğumu biliyodu. ben aslında bi an o da bana bebek fotosu yollayacak sandım. ama gelen kocaaaa bi göbek oldu :) meğer Can'ın 2. kankası doğmak üzereymiş :) (ilk kankasını merak eden olursa bu yazıyı okuyabilir)

sonra yazışmaya devam ettik. tam da bebek alışverişi yapmak üzerelermiş. ben de bu vesileyle uzun zamandır yazmak istediğim ama üşendiğim "yeni bebeğe bence neler lazım/neler gereksiz" yazımı artık ertelememeye karar verdim.

(bence) bir bebeğin olmazsa olmazları:

1. yatak: bununla ilgili park yatak kullandığımı zaten daha önce yazmıştım. şu anda normal tahta beşiğe döndük. çok mu gerekliydi, bence değil, park yatağımızda biz memnunduk. ama tahta beşik hediye geldi. şimdilik tahta beşikte devam ediyoruz. ama Can bi gün ayaklanıp tutunarak o beşikten inmeye kalkarsa biz tekrar park yatağın alt katına geri döneriz gibi geliyo :)
eğer park yatak alacaksanız önceki yazımda da dediğim gibi çok cafcaflı şeyler almanıza gerek olmadığına inanıyorum. bebek beşikleri / sepetleri vs. bunlar gereksiz bence. ama ilk aylarda bebeğin yatak odanızda yatacağını düşünürsek ve park yatak/beşik için yer yoksa o zaman tabi ki düşünülebilir.



tavsiyem bu
bizimki bundan
2. bebek telsizi: bence gerçekten çok hayati bir şey bu. mutlaka almalısınız. biz weewellin telsizini kullanıyoruz. bize hediye gelmişti. ama ben alacak olsam anne aparatı bileğe saat gibi takılan bi model var, herhalde onu tercih ederdim. ama gerçekten alın. bebek uyuduğunda 2 dakikada bir uyandı mı diye başına gitmek zorunda kalmazsınız :) kameralı olmasına gerek yok, zaten sesi en sona kadar açınca nefes alıp vermesini bile duyabiliyosunuz...

3. sterilizasyon makinesi: eğer biberon/emzik kullanıyorsanız bi tane edinin. önceden almaya gerek yok ama eğer sütle ilgili sıkıntı yaşarsanız kullanacağınız biberonları sterilize etmeniz gerekicek. Can bebe emmeyi kesti bi süre sonra, sütümü sağıp veriyodum ve biberonları kaynatmam gerekiyodu. Ama yorgunluk, uykusuzluk... çok unuttum tencerede biberonu :) hiç yakmadım Allah'tan ama zaten bu makine güzel bi şey, başında beklemenize gerek yok. lazım oldu mu gidip makineden alıveriyosunuz. benim kullandığım weewell'in yine, 3 dakikada sterilize diyo ama inanmayın, içindeki suyun kaynaması hariçmiş o süre :) bi 15 dakikaya yakın sürüyo.
  4. alt değiştirme ünitesi: direk marka/model de veririm bunda: ikea! bize yine hediye geldi. çok gerekli görünmemişti hamileyken gözüme, ama anladım ki çok büyük bi icatmış bu :) öncelikle ben sezaryen doğum yaptığım için eğilip kalkmada az da olsa sıkıntım vardı. bununla çok rahat ettim. alt rafına bezleri koydum, üstte bebek, hiç eğilip bükülmeden altını orada değiştiriyodum, üstünü orda değiştiriyodum. hatta küveti üstüne koyup Can'ı istediğimiz yerde yıkıyoduk. yine yıkarken eğilmeme gerek kalmıyodu yani. ama tabi 5.-6. ay civarı bebek hareketlenmeye başlayınca sadece raf olarak kullanıyosunuz ama o bile iyi bişey bence. bebeğin oyuncaklarını koyarsınız.

5. küvet ve file: küveti ne alırsanız alın mutlaka file de alın. ben normal, kenarlarından küvete tutturulan delikli bir file kullanıyodum. bebeği tek başına gayet rahat yıkayabiliyosunuz. tabi ki yine bebek hareketlenene kadar :) küveti zaten alıcaksınız sanırım, başka nasıl yıkanır bilemedim :) gerçi biz artık küveti attık. kendi küvetimize yükselterek yatırıp yıkıyoruz artık. çünkü küvete yatınca sığmıyo tosun O_o


6. bu belki biraz kişisel ama Can'a yine hediye gelen bi oyuncak vardı. fisherprice'ın ışıklı müzikli yıldızı. hala daha hayat kurtarır. onu susturan tek oyuncak bu:) uyumakta zorlandığında dahi eline veriyoruz, hem susuyo hem de uyuyo :) bence denemeye değer :)


lanet kullanışsız kanguru
7. kanguru / sling: tabi ki sling... bende kanguru vardı. hiçbi şeyine dikkat etmeden öylesine alınmış, chicco go marka bi kanguru. çok pişmanım, sakın ola ki eğer tercihiniz kanguru olacaksa almayın. bebeği içine sokmak ve çıkarmak hem bebeğe hem size işkence! onun yerine bebeği kucağınıza alıp sırtından kapattığınız bi kanguru olsun, bebeğin bacaklarını 2 deliğe sokmaya çalıştığınız bi model değil! onun yerine kullanmadım ama slingi tavsiye ederim. şimdiki aklım olsa ilk günden itibaren sling kullanır, kuzumu koynuma sarıp sarmalayıp öyle atarmışım kendimi sokaklara...

8. bez: evet amaçsız bezler... küçük olanlar ağız silmek için (ne kadar salya akıtacağını tahmin bile edemezsiniz:)) ve büyükler, alt değiştirmek için. evde, sokakta, gezmede, bebeğin altına serin ki yatırdığınız yer steril mi sıkıntınız olmasın.

9. tırnak makası: kesinlikle makas şeklinde olanlardan alın. çok korkutucu bi iş gibi gözükse de bebeğin tırnaklarını kesmek bu aletle gerçekten çok kolay... ama tabi ki uyurken :))

10. otri bebe: bence yüzyılın icadı... ben başta o armut şeklinde olan aspiratörlerden almıştım ama hiçbir işe yaramıyor arkadaşlar... otri bebe mis, önce serum fizyolojik damlat ki sümükler yumuşasın, sonra sok bebenin burnuna otri bebeyi, sen öbür ucundan fırt fırt çek, bütün sümükler çıksın :) tek sıkıntım, benim oğlan burnuna bunu soktuğum anda kıyameti koparıyo :( baya sümüklü bi velet olcak sanırım benimki..

şimdilik aklıma gelenler bunlar... yine geldikçe ekleme yaparım... umarım bi faydam dokunur :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...